Tato webová stránka používá cookies. Cookies mohou být použity pro marketingové účely, statistické a přizpůsobení služeb individuálním potřebám uživatele. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie.
Hlavní stránka Blog Novinky PATICE REGULÁTORU K-C-IG

PATICE REGULÁTORU K-C-IG

22. 01. 2020
|
Kategorie Novinky


K-C-IG NOVÁ PATICE REGULÁTORU
pro vozidla s ukládáním elektrické energie do kondenzátoru, nikoliv do baterie


Mobiletron, výrobce regulátorů, diodových můstků a dalších elektronických ND, uvedl na trh regulátor VR-H2009-190, kde se poprvé můžeme setkat s novým označením konektoru ‘K‘ (patice K-C-IG). Tento regulátor je použit ve vozidlech MAZDA se systémem i-ELOOP. 

Nový systém i-ELOOP byl vyvinut automobilkou Mazda. Jde o systém rekuperace brzdné energie, kdy se elektrická energie ukládá do kondenzátoru, nikoliv do baterie. Poprvé byl i-ELOOP systém uveden na trh v roce 2012 ve voze Mazda CX-5. Více o systému i-ELOOP se můžete dočíst níže.


Jaká je funkce jednotlivých pinů v patici K-C-IG



‘IG‘ terminál pracuje jako standardní ‘IG‘
‘C‘ terminál se používá jako vstup
‘K‘ terminál se používá jako výstup


Terminály ‘C‘ a ‘K‘ pracují na dodávání zpětné vazby do řídící jednotky automobilu (ECU). Poté ECU rozhodne, má-li být systém aktivován nebo ne.
 


i-ELOOP - systém rekuperace brzdné energie


Brake energy regeneration systems convert a vehicle's kinetic energy into electricity as the car decelerates. The electricity is then stored for later use. It can be used to power the headlights, climate control, audio system, or any other electrical equipment. This reduces the need for the engine to burn extra fuel in order to generate electricity, and thereby improves fuel economy.

i-ELOOP neustále obnovuje kinetickou energii, když vozidlo zpomaluje a znovu ji využívá jako elektřinu


Systémy pro rekuperaci brzdné energie přeměňují kinetickou energii vozidla na elektřinu, když auto zpomaluje. Elektrická energie je poté uložena pro pozdější použití. Může být použita k napájení světlometů, klimatizace, audio systému nebo jakýchkoli jiných elektrických zařízení. To snižuje potřebu spalovat další palivo za účelem výroby elektřiny, což jinak způsobuje zvýšení spotřeby paliva.






 

Systém i-ELOOP

 

i-ELOOP vykonává tři funkce: funkce ‘regenerace‘, funkce ‘skladování‘ a funkce ‘použití‘. Vývoj se soustředil především na to, jak co nejefektivněji vyrábět a ukládat elektřinu, protože příležitost k ukládání elektřiny, tedy úsek, kdy auto brzdí nebo zpomaluje, je ze své podstaty velmi krátká. Aby bylo možné vyvinout systém, který účinně zachytí kinetickou energii, vyrábí elektřinu a rychle ji ukládá, používá automobilka Mazda alternátor s proměnným napětím a nízkoohmový, vysoce výkonný elektrický dvouvrstvý kondenzátor (EDLC).

Konvenční alternátor se nabíjí kolem 12 voltů (V), avšak i-ELOOP alternátor může měnit své výstupní napětí od 12V do 25V v reakci na úroveň napětí kondenzátoru a umožňuje kontinuální dodávku elektřiny do kondenzátoru.

Na rozdíl od baterie, která pracuje na principu chemické reakce, kondenzátory ukládají energii jako elektřinu, a proto mohou velmi rychle nabíjet a vybíjet velké množství elektřiny. Vykazuje také velmi malé poškození elektrod i po delším používání. Použití kondenzátorů jako zařízení pro ukládání elektřiny v systémech rekuperace brzdné energie nejen zlepšuje spotřebu paliva, ale také se očekává, že prodlouží životnost olověných baterií vozidel. Kondenzátor používaný s i-ELOOP navíc nevyžaduje žádné těžké nebo drahé kovy a jeho hlavní složkou je aktivní uhlí, což je velmi šetrné k životnímu prostředí.
 

Jednotlivé komponety

 

Components


Princip i-ELOOP

 

[Accelerator OFF] ==> Zachytí kinetickou energii, když auto zpomaluje (uvolněný plynový pedál)

Jde o energii, která předtím nebyla využita. Po uvolnění plynového pedálu generuje vysoce výkonný alternátor poháněný rotací pneumatik elektřinu, která se přenáší do kondenzátoru

[Accelerator ON] ==> Vylepšená účinnost motoru (při akceleraci)

Alternátor se vypne, když řidič sešlápne plynový pedál a kondenzátor dodává elektřinu elektronickým komponentám vozidla. Motor je zproštěn od úkolu vyrábět elektřinu, což vede ke zlepšené spotřebě paliva.
 

Basic mechanism

Zdroj: mazda.com